Tuesday, November 30, 2010

Viimane nädal El Gounas (22-28.11.10)

Viimasel nädalal olin juba päris stressis, tuult vähe, õpilasi palju ning uued trikid õppimata, lisaks peadne saabumine külmuvasse eestisse. Jah, hommikuti oli nutumaik suus.
Kõik polnud siiski kadunud, osavalt pareerisin end koolitamisest ja sain igapäev ikkagi tunnikese sõita. Nädalaalgul oli üks sideonshore tuulega päev, superstabiilne tuul isegi kalda all. Tegime siis paadikanali lombis omale Tomiga danglepassi workshopi. Kordamööda trikkisime ja korrigeersime üksteise vigu. Jõudsin niikaugele, et teen tiiru lohe all ära aga poomi katsuda veel ei suuda.
Samal päeval maandusin oma esimese korraliku s-bend to blindi. Kodus suutsin ainult lohe zeniidis fronte blindi maanduda ja seda ka suht harva. S-bend eeldab korraliku powerit ja sealt blindi maandumine tundub utoopiline aga siin avastasin, et r2b, b2b ja s-bend to blindi saab teha täpselt sama poweriga. Nagu oleks täiesti identsed trikid. Tuleb lihtsalt ülikorralik pop teha. Olin päris õnnelik, see avastus säästis mind paljudest kukkumistest. Veel õppisin ära nuclear gräbi ja indy grab to blind on ka üks vahva trikk.

Nii saigi kuuaega täis. Jäime väga rahule oma reisiga, täiesti tuuletuid päevi oli võibolla ainult 3-4, ülejäänud aja sain kasvõi natukeseksgi vette. See oli meil plaanitud extremely low budget reisiks ja suures osas tänu Kristiinile saime väga odavalt hakkama. Koolitades teenisin tasa kõik elamiskulud ja ranna kasutuse eest me Tomiga maksma ei pidanud. Transpordiks oli meil ühe instruktori Chicco annetatud vana jalgratas. Söögi pealt kokku hoidmine oli kõige raskem sest kodus olen suur piimatoodete fänn aga egiptuses on kõik piimast tehtud pea kaks korda kallim. Siiski suutsime välja sõeluda odavaimad söögid joogid ja lõpuks toitusime nagu kohalikud :D Turult sai näiteks 2 krooni eest 20 egiptuse leiba. Veel armusime kohalike kiirtoidu putkasse, kust sai 7 krooni eest maailma kõige maitsvamat makaronipläusti "Koshari". Üldiselt ei ole egiptlaste kulinaarsed oskused eriti tasemel. Kõik asjad kõrvetatakse, kuivatatakse, soolatakse või õlitatakse nii üle, et toidu maitsest ei jää midagi järgi. Võibolla ainult kanaroad kõlbavad süüa aga kala küll mitte. Mul isa põline kalamees teeb ahvenast ka kümmekorda parema roa, kui need seal oma eksootilistest mereandidest.
Aga kõige rohkem käisid mulle närvidele igasugu kaubitsejad. Kui muidu on egiptlased väga ausad ja toredad ning keegi kunagi midagi ei varasta siis turisti puhul kehtib ikkagi valem: valge inimene=raha=loll lehm. Jah seda saime tunda pea igalpool, kus midagi ostma pidime. Kui suurema rahaga lähed - antakse igakord valesti tagasi. Nii postkontoris, toidupoes, turul, bussipeatuses. Rusikareegel. Hurghada bazaaril tundsin end veel erilise lüpsilehmana sest kõik üritavad sind vägisi kuhugi poodi tõmmata ja midagi pähe määrida 500% juurdehindlusega. Üksi või kahekesi ei soovita sinna shoppama minna. Kambas olles nad ei hüpnotiseeri sind nii kiiresti ära. On ka normaalseid kaupmehi, nagu näiteks siin pildil Mahmoud :))

Eestisse jõudes olin küll vaimselt valmis külmaks ilmaks aga see on ikka liig mis liig :D Ilus on küll aga vabatahtlikult ma välja veel ei lähe.

Unknown said...

Welcome back Triina!
Wow cool, sb2b eriti.
Ja eriti hea, et aint 3 tuuletut päeva kokku tuli ju.
Said instruktoritöö meki ka korralikult suhu siis!
Hurghada turg.. kuigi see ei ole just unistuste ajaveetmine, on selleski omamoodi võlu. :D :D Eriti cool on siis kui sinna üksi satud. :D

Külmaga harjud ehk jälle varsti ära :D Mulle selline ilm nagu praegu meeldib kuigi meeleldi sulistaks pikalt soojas vees :D :D

Triina, lumelaud alla ja sõitma!

Triina said...

Aappi ma ei kujuta ette, valge naisterahvas hurghada turul üksi. Päris hull katsumus :D

Unknown said...

The UGG® Australia product platform ugg classic argyle knit is directed toward consumers who value luxury, discount ugg boots comfort and the highest quality footwear available. Only the finest materials are used in the construction of our products - the highest quality leathers and suedes,nice and cheap ugg boots and of course, the world's finest sheepskin. UGG® Australia is the world's largest purveyor of grade-A sheepskin. We take great care to ensure that every shoe is going to feel great from the moment our consumer tries it on.