Monday, July 4, 2011





Kitesurf Tour Europe 2011 Sylt-Westerland Saksamaal

Sõitsime Sylti oma autoga ja jõudsime päev enne sündmuse algust kohale. Puhus väga nõrk maatuul, kuid race lohed läksid sellegi poolest peale. Kaldast minek oli omaette katsumus, sest tuule augud olid väga suured ja kõik kited kukkusid vähemalt korra alla. Elus esimest korda nägin siis 19m2 kitet :)


Esimesel sõidupäeval jäeti freestyle ära, sest ikka puhus maatuul - seega korraldati race. Vesi oli flätt ja tundus väga ahvatlev nii mõnelegi freestylerile. Selleks aga, et saaks korraldada freestyle võistlust, jäädi ootama tuule pöördumist.

Neljapäeva hommikul alustati freestyle võistlusega kell 8.30. Puhus 12-15m/s tuul. Kohal olid 2m murdlained ja tugev hoovus. Alustati meestega, kuid hiljem mindi edasi naistega vaheldumisi. Minu jaoks oli esialgu segane heatide kulgemine ja ülesehitus, kuid lõpuks sain asjale pihta. Loosi järgi pandi inimesed heatidesse ning vees oli korraga kaks omavahel võistlevat paari. Kumb võitis sai edasi järgmisesse heati. Ette pandi juba positsiooniga võistlejad PKRA või KTE 2010 tulemustega (vt round 4 -rohelisega) ning nendele tekkisid siis paarilised eelsõitudest. Kui võistlejad kumbki ühtegi trikki ei sooritanud, siis ei sanud kumbki edasi.

Esimesel päeval peeti ainult single elimination võistlus ja naistest võitis Laskovska, teiseks tuli Correia ja kolmandaks Litwin. Mina läksin kokku Stoviga. Üldiselt olid tingimused nii rasked, et tehti ainult kergemaid trikke. Minu jaoks oli tuul liiga tugev ja UH-is ma raileyt maanduda ei suutnud. Stov aga oli minust veits raskem ja tegi väikese railey ikka ära ning võitis.
Teisel päeval alustati double eliminationiga ja seal sattusin mina loosi tahtel teistest astme võrra madalamasse roundi (esimesel päeval oli sama Kristiinil). Sõitsin täiega ja maandusin nii hookis kui UH trikke, kuid kui kaldale jõudsin, siis öeldi, et minu vastane ei tulnudki starti :) Ok… väike soojendus oli siis.

Järgmisena läksin kokku Puehringeriga. Sain samuti mõlemal halsil rollid, hüppe, crabid ja railey kirja ning võitsin. Järgmises heatis olin koos Jungoga. Peale hookis asjade tegemist hakkasin otsima UH trikkide jaoks kohta, kuid kuidagi ei leidnud - ikka sattus mingi laine ette või paisus minu kõrvale:). Vajusin suht alla ning kui minut oli veel jäänud, siis otsustasin UH kiteloopi proovida. Sain lendu, ilusti maandutud ja poomi kätte ning lohe stabiilseks, kui äkki sõitis minu eest läbi Whiteley. Kuna hoog oli sees ja kallas ligidal, siis pidin kite maha laskma, et me risti ei jääks. Kuigi minu vastane ei teinud ka muud kui railey, siis kaotasin tõenäoliselt sellepärast, et loopi mul siiski kirja ei pandud. Kahju oli, aga ega ma järgmisest heatist enam edsi poleks nagunii saanud, sest sealt muutus tase juba kõrgekmaks.

Need tingimused, mis seal olid, panid proovile kõik sõitjad. Esimesel päeval ei tohtinud päris kaldas trikke teha ja sealt ka Whiteley ebaõnnestumine- ta ei teinud trikke võistlusalas. Üldiselt ei maandutud ei blinde ega handelpasse - üritustel peamiselt kukuti. Mõne suutis ära teha Litwin ja ühe maandutud R2B sooritas Whiteley, mida mina nägin. Uue tulijana üllatas Correia, kes oli stabiilne ja tegi palju trikke. Hiljem selgus, et tegu on Portugalist pärit sõitjaga, kes võistleb veel kõrgel tasemel wave's ja osaleb race võistlustel.


Ise jäin võistlusega väga rahule, sest suutsin nendes tingimustes kõik oma trikid vähemalt korra ära teha - küll mitte ühes heatis aga siiski. Näen, et minu mõte treenida Tarifal ja laduda alla korralik põhi, tasus kuhjaga ära. Arvestades, et olen aktiivselt sõitnud vaid 4 kuud Boracayl ja Tarifal niipalju kui tuul lubas (u 3 kuud) ning et vahepeal olin sunnitud 6 kuud vigastuse tõttu surfist eemal olema, sain võistlusel võimetekohaselt hakkama. Järgmisena on siis plaanis tegeleda uute trikkide õppimisega, mis aitaksid mul konkurentsis püsida ka järgmisel aastal.

Kokkuvõttes osales siis naisi 18 ja mina jäin Lutzu, Ericheni ja de Jongiga jagama 9ndat kohta.

Järgmine KTE etapp on kohe Itaalias ja kui oleks vaid võimalus, siis osaleks sealgi. Aga kahjuks on kamade ostmise ja võistlustel käimisega ressursid piiratud :(

Ranno ei saanud tervet MM võistlust kaasa teha, sest vigastas jalga. Samas oli ta oma parimal sõidul 12 kohal, mis on minu arvates SUPER!


Esimene suurvõistlus (ja minu elu teine freestyle võistlus üldse) on siis nüüd seljataga ja tunne on MEGA - just love kitesurfing! :D

6 comments:

Unknown said...

Palju Õnne Kerli! Väga tubli tulemus! ja uh kl sellel võistlusel nendes tingimustes... retsept!!!
Väga väga tubli oled!

Lahe et läksite ja Rannole ka tugev käepigistus tubli töö eest! Jälgisin ta blogi ka.

Tarifa oli jah näed õige otsus, see on Sind hästi toitnud.

Kerli said...

Aitäh Jane :)

Triina said...

Wow ülikõva tulemus ja põnev lugemine, pooltele tsikkidele tegid ära seal!! Tasub täitsa käia väljamaa võistlustel

Kerli said...

Nonäed... järgmine kord kõik platsi! :)

Jana said...

Sa näed seal pildil väga cool välja!
Tubli oled! Ülehea kogemus kindla peale.

Anonymous said...

wow its a amazing posting and i think you are brilliant blog writer what your creativity. so i want to tell you lot of thanks Supertech Hues